בית הדין הרבני

על פי סעיף 1 חוק שיפוט התשי"ג 1953 בית הדין הרבני הוא הגוף היחיד בעל סמכות ייחודית לדון בכל הקשור לענייני נישואין בגירושין.
על פי החוק כשמוגשת לבית דין רבני תביעת גירושין, ניתן לכרוך אליה עניינים נוספים כגון- מזונות אישה, רכוש, חינוך ילדים. כלומר לעתים הכריכה מקנה סמכות לבית הדין הרבני לדון בעניינים נוספים אשר נכרכו לתביעת הגירושין וייעול סיום יחסי בני הזוג המתגרשים.

בית הדין הרבני - אופציה נוספת למתגרשים

בית הדין הרבני הינו בית דין הכולל חלק ממערכת המשפט בישראל. להורים מתגרשים קיימת אופציית בחירה בין בית דין לענייני משפחה לבית הדין הרבני

אופן ההתנהלות

הגוף האחראי על בית הדין הוא מועצת הרבנות הראשית כאשר בראש המערכת ניצב בית הדין הרבני הגדול בירושלים. בית הדין הרבני הגדול הוא זה שמשמש בית דין לערעורים על החלטותיהם של בתי הדין האזוריים.

דיינים

האוחזים בתפקיד של שופטי בית הדין הרבני נקראים דיינים. הרכב הדיינים בכל תיק המגיע לאותו בית דין רבני, יהיה ברוב המקרים הרכב של שלושה דיינים.

סמכויות

בית הדין הרבני מוסמך במספר נושאי שיפוט חלקם בלעדיים רק לו וחלקם ניתנים במקביל לסמכויותיו של בית המשפט לענייני משפחה. בין היתר, בית הדין הוא בעל סמכויות הקשורות בדיני אישות במצבים מסוימים ובתחום סמכותו זה של בית דין רבני, נכלל גם נושא הגיור. סמכות נוספת שיש לאותו בית דין רבני, קשורה לנושא של שיפוט ההסכמות בין שני הצדדים (בני הזוג) בנושאים שונים כמו: ירושות וצוואות.

גירושין

מכיוון שבית הדין נשען בפסקותיו על ההלכה היהודית, מאוד חשוב להקפיד על ניסוח מדויק, ברור ומפורט של עילת הגירושין. בית הדין  מקפיד לבדוק שכל העילות יהיו מוכחות ולא סותרות, מהסיבה הזאת, חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין לענייני משפחה בטרם מגיעים לאותו בית דין.

התקשרו עוד היום לתיאום ופגישת ייעוץ בנושא עורך דין משפחה – 077-9976279

עורכת דין מיטל כסיף